پژوهشکده علمی

جدیدترین مطاالب و مقالات علمی

پژوهشکده علمی

جدیدترین مطاالب و مقالات علمی

حمایت سازمانی

حمایت سازمانی

آن‏‌ها با توجه به حمایتی که از سازمان دریافت می‌کنند به اهداف سازمان و تحقق آن‏‌ها توجه می‌نمایند.
سازمان‏‌ها باید با توجه به اهداف سازمانی، امتیازات بیشتری را برای انجام کار در نظر بگیرند و بدین طریق موجبات افزایش عملکرد کارکنان را با توجه به اهداف سازمانی و فعالیت بیشتر فراهم کنند.
هر چه کارکنان احساس کنند بیشتر مورد حمایت سازمان خود هستند، تاثیر بیشتری در افزایش بازخورد، انگیزش، عملکرد و غیره دارد و این احساس در آن‏‌ها ایجاد می‌شود که باید با توجه به رفتارها و نگرش‏‌‌های مناسب در سازمان ایفای نقش نمایند تا عمل آن‏‌ها در راستای منافع سازمان بوده و از این طریق حمایت‏‌‌های سازمان را جبران نمایند.
بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه حمایت سازمانی ادراک شده با عملکرد شغلی بوده است.
این مقاله با هدف، بررسی نقش حمایت سازمانی ادراک شده و پیامدهای آن انجام شده است.
حمایت سازمانی ادراک شده، زمانی در سازمان‏‌ها بیشتر نمایان می‌گردد که ارتباط و تعاملات بین کارکنان و سازمان بیشتر صورت می‌پذیرد.
وقتی سازمان ومدیران آن از کارکنان در جنبه‏‌‌های مختلف حمایت می‌کنند، در کارکنان خود زمینه جبران این حمایت را فراهم می‌نمایند به عبارتی کارکنان تمایل دارند نسبت به گذشته در قبال این حمایت، متعهدتر عمل نمایند و یا رفتاری اختیاری و بدون اجبار در انجام بهتر وظایف خود بروز نمایند.
اثرحمایت سازمانی ادراک شده در ایجاد رفتارهای مناسب کارکنان موثر بوده و موجب افزایش کارایی،ارتقا انگیزش و در نهایت افزایش بهره وری سازمان می‌گردد.

منبع :  حمایت سازمانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.