آنها با توجه به حمایتی که از سازمان دریافت میکنند به اهداف سازمان و تحقق آنها توجه مینمایند.
سازمانها
باید با توجه به اهداف سازمانی، امتیازات بیشتری را برای انجام کار در نظر
بگیرند و بدین طریق موجبات افزایش عملکرد کارکنان را با توجه به اهداف
سازمانی و فعالیت بیشتر فراهم کنند.
هر چه کارکنان احساس کنند بیشتر
مورد حمایت سازمان خود هستند، تاثیر بیشتری در افزایش بازخورد، انگیزش،
عملکرد و غیره دارد و این احساس در آنها ایجاد میشود که باید با توجه به
رفتارها و نگرشهای مناسب در سازمان ایفای نقش نمایند تا عمل آنها در
راستای منافع سازمان بوده و از این طریق حمایتهای سازمان را جبران
نمایند.
بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه حمایت سازمانی ادراک شده با عملکرد شغلی بوده است.
این مقاله با هدف، بررسی نقش حمایت سازمانی ادراک شده و پیامدهای آن انجام شده است.
حمایت سازمانی ادراک شده، زمانی در سازمانها بیشتر نمایان میگردد که ارتباط و تعاملات بین کارکنان و سازمان بیشتر صورت میپذیرد.
وقتی
سازمان ومدیران آن از کارکنان در جنبههای مختلف حمایت میکنند، در
کارکنان خود زمینه جبران این حمایت را فراهم مینمایند به عبارتی کارکنان
تمایل دارند نسبت به گذشته در قبال این حمایت، متعهدتر عمل نمایند و یا
رفتاری اختیاری و بدون اجبار در انجام بهتر وظایف خود بروز نمایند.
اثرحمایت سازمانی
ادراک شده در ایجاد رفتارهای مناسب کارکنان موثر بوده و موجب افزایش
کارایی،ارتقا انگیزش و در نهایت افزایش بهره وری سازمان میگردد.
منبع : حمایت سازمانی