پژوهشکده علمی

جدیدترین مطاالب و مقالات علمی

پژوهشکده علمی

جدیدترین مطاالب و مقالات علمی

کمرویی و راه های درمان

کمرویی و راه های درمان

مثلا" قطع ارتباط گرم و صمیمانه با دیگران،اضطراب شدید در حضور دیگران،ناکامی و افسردگی به خاطر از دست دادن فرصتها، احساس حقارت، خود کم بینی و یاملامت خود.
کمرویی و کناره گیری کودک کوششی برای خود داری از ارتباط با محیط اطراف است کودک کمرویی و گوشه گیر ممکن است از موقعیت‌‌هایی مانند: شکست، انتقاد، کمبود اعتماد به نفس، دستپاچگی یا تحقیر ترس داشته باشد.
کمرویی بندرت مادرزادی است این رفتار هنگامی به وجود می‌آید که در اثر تربیت غلط، کودک به ارزش‏‌‌های اصیل خود بی اعتنا و در نتیجه مردم گریز می‌شود کمرویی را نمی‌توان یک عارضه‏ی ساده‏ی روانی قلمداد کرد، زیرا از مجموعه‌ای از اختلالات و نا بهنجاری‌‌هایی تشکیل می‌شود که گاهی ریشه ومنشا آن به دوران کودکی تعلیم و تربیت غلط والدین و مربیان که هر گونه اعتماد به نفسی را در فرزند و شاگرد خود از بین می‌برند، می‌رسد برانیه کمرویی را نوعی بیماری روانی تلقی می‌کند که ابتدا در ضمیر باطن ریشه می‌دواند و مزمن می‌شود سر انجام جسم را از حرکت می‌اندازد اگر کسی نتواند این عارضه روحی در خویش از بین ببرد، هرگز از زندگی شاد و موفق و آمیخته با آرامش و اعتدال برخوردار نخواهد شددر هر جامعه‌ای درصد قابل توجهی از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، بدون آن‌که تمایل داشته باشند، ناخواسته خودشان ‌را در حصاری از کمرویی محبوس و زندانی می‌کنند و در نتیجه نمی‌توانند با دیگران رابطه صمیمی برقرار نمایند یا اگر هم با برخی افراد رابطه برقرار کنند رابطه‌شان بسیار محدود بوده و نمی‌توانند خودمانی شوند.
اگر فکر می‌کنید که در روابط اجتماعی و صمیمی شدن با دیگران ناتوان هستید، مطمینا در قبال آن نقاط قوتی نیز دارید، فهرستی از نقاط قوت خود تهیه نمایید و همیشه به دفعات به آن‌ها توجه کرده و آرام‌آرام سعی در تقویت آن داشته باشید.«من می‌توانم فرد موفقی باشم»، «من می‌توانم دوستان خوبی داشته باشم و رابطه صمیمانه با آن‌ها برقرار کنم.این جملات را دایم تکرار کنید، حتی در مواقعی که در جمع دوستان هستید.
این جملات در ذهن خود مرور کنید.
به دیگر سخن، پدیده‏ی کمرویی به یک مشکل روانی – اجتماعی و آزار دهنده‏ی شخصی مربوط می‌شود که همواره به صورت یک ناتوانی یا معلولیت اجتماعی ظاهر می‌گردد.به کلام ساده، کمرویی یعنی «خود توجهی» فوق العاده و ترس از مواجه شدن با دیگران.
زیرا کمرویی نوعی ترس یا اضطراب اجتماعی است که در آن فرد از مواجه شدن با افراد ناآشنا و ارتباطات اجتماعی گریز دارد.

منبع : مقاله کمرویی و راه های درمان

تأثیر رشد اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ۸ تا ۱۱ ساله

تأثیر رشد اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ۸ تا ۱۱ ساله

مطالعات پژوهشگران نشان داده است که فرایند اجتماعی شدن یکی از ابعاد رشد انسان است و تاثیر بسزایی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد، متاسفانه خانواده‏‌ها و اولیای مدارس برای شناخت عوامل موثر در اجتماعی شدن فرزندان اطلاعات کافی ندارند ،‌لذا در این طرح با هدف اینکه رابطه بین رشد اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دختر ۱۱- ۸ تا چه میزان است به پژوهش در این مورد پرداخته است بدین منظور پس از انتخاب موضوع و ساختن فرضیه‏‌ها با استفاده از منابع اینترنتی ،‌کتابها و پایان نامه‏‌ها پیشینه نظری و پژوهشی را جمع آوری کرده و سپس روش مورد نظر برای انجام پژوهش معین شد.
در این پژوهش از میان کلیه دانش آموزان دختر ۱۱- ۸ ساله شهر اندیمشک ۴۰ نفر از آنها بطور تصادفی( قرعه کشی) انتخاب می‌شوند بعد از انتخاب دانش آموزان ابزار پژوهش که پرسشنامه رشد اجتماعی وایلند است به آنها داده می‌شود که بعد از گردآوری داده‏‌ها آمار توصیفی و استنباطی مشخص می‌گردد که بین رشد اجتماعی و پیشرفت تحصیلی رابطه معنا داری وجود دارد.
آیا دانش آموزانی که به رشد اجتماعی بالا رسیده‏‌اند از لحاظ تحصیل نیز پیشرفت کرده‏‌اند و جز دانش آموزان موفق هستند ؟مسیولیت‌پذیری اجتماعی نوعی احساس التزام به عمل یا واکنش فردی در موقعیت‌های گوناگون به دلیل تقید به دیگران است.
نوعی احساس تعهد و پایبندی به دیگران، تبعیت از قواعد و معیارهای اجتماعی و درک قواعد گروهی که در ذهن فرد شکل گرفته است و بر رفتارهای او اثر می‌گذارد ازآنجاکه انسان موجودی اجتماعی است و از لحظه تولد تا آخر عمر در اجتماع به سر می‌برد و پیوسته با انسان‌های دیگر در تعامل است، همواره باید یاد بگیرد چگونه در جمع زندگی و نیازهای خود را ارضا کند.
برای این کار آموختن مهارت‌های اجتماعی لازم است.
فرد طی فرآیند جامعه‌پذیری این مهارت‌ها را فرامی‌گیرد و یادگیری درست آنها می‌تواند به شکل‌گیری مسیولیت‌پذیری اجتماعی منجر شود.

منبع : تحقیق بررسی تأثیر رشد اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ۸ تا ۱۱ ساله

تعهد سازمانی

تعهد سازمانی

در تعریف و سنجش تعهد سازمانی به شکل قابل ملاحظه‌ای اختلاف نظر وجود دارد.
بعلاوه واژه‏‌‌های متفاوتی که جهت توصیف یک پدیده واحد بکار گرفته شده است این آشفتگی را دامن می‌زند.
بوکانان ۱۹۷۴ تعهد را نوعی وابستگی عاطفی و تعصب آمیز به ارزشها و اهداف یک سازمان می‌داند، وابستگی نسبت به نقش فرد در رابطه با ارزشها، اهداف و نسبت به سازمان بخاطر خود سازمان جدای از ارزشهای ابزاری آن آلن ومی یر ۱۹۹۱ تعهد سازمانی را به ابعاد سه گانه تعهد عاطفی( بیانگر پیوستگی عاطفی و تعیین هویت کارمند با ارزشها و اهداف سازمان) تعهد مستمر یا عقلانی( بیانگر هزینه‏‌‌های ناشی از ترک سازمان و لذا اجبار به باقی ماندن در سازمان) تعهد مستمر یا عقلانی( بیانگر هزینه‏‌‌های ناشی از ترک سازمان و لذا اجبار به باقی ماندن در سازمان) و تعهد هنجاری( بیانگر احساس تکلیف و دین و الزام به باقی ماندن در سازمان) تقسیم نموده اند.
تحلیل‏‌‌های رگرسیون چند گانه و نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که عدالت سازمانی مهم‌ترین و تعیین کننده‌ترین عامل تاثیرگذار مستقیم و مثبت بر میزان تعهد سازمانی محسوب می‌شود.
درحالی که سایر عوامل مشارکت سازمانی، ابهام نقش، فشار نقش و استقلال درکار نیز تاثیر مستقیم و عامل فرصت و ارتقای شغلی تاثیر غیر مستقیم بر تعهدسازمانی دارند.
با توجه به شرایط پیچیده و پویای جهان امروز و ورود به عصر ارتباطات و اطلاعات که باعث تبدیل‌شدن جهان به دهکده‌ای کوچک شده‌است و پیشرفت شگرف دانش و فناوریهای گوناگون بشری و به تبع آن بالا رفتن سطح زندگی و توقعات انسان وهمچنین تغییرات پرشتاب فرهنگی در جوامع سنتی، می‌توان نتیجه گرفت که دیگر نمی‌توان سازمان‌ها را که نمودی از جامعه هستند، بدون در نظر گرفتن شرایط پویای محیط داخلی و خارجی سازمان را اداره کرد.
یکی از مهمترین مسایل انگیزشی که امروزه با حجم گسترده‌ای در مطالعات روان شناسی صنعتی وسازمانی در غرب گسترش یافته، مساله «تعهدسازمانی» است.
لذا بررسی میزان تعهد سازمانی کارکنان سازمانها و موسسات وهمچنین عوامل تاثیرگذار بر آن ضرورت می‌یابد.

منبع : مقاله تعهد سازمانی

پاورپوینت اصول حسابداری 3

حسابداری زبان تجارت در دنیای اقتصاد کنونی است.
زبانی که به کمک آن فعالیت حوزه‏‌‌های مختلف تجارت، اطلاعات مالی خود را به اشتراک می‌گذارند.
همان گونه که هر زبانی، دستور زبان و قواعد منحصر به خود را دارد، اصول حسابداری نیز در برگیرنده قواعد و اصول حسابداری است و این قواعد باعث می‌شود که استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری، امکان اتکا به اطلاعات سایر حسابداران را داشته باشند.
نحوه عملکرد شعبه توسط مرکز کنترل می‌گردد به عبارت دیگر سیاستهای کلی شعبه توسط مرکز تعیین می‌گردد.
عملیات حسابداری شعبه سیستم عملیات حسابداری متمرکز سیستم عملیات حسابداری غیرمتمرکزسیستم عملیات حسابداری متمرکز شعبه فاقد دفاتر مستقل است و کلیه مدارک و مستندات مربوط به شعبه در دفاتر اداره مرکزی ثبت و نگهداری می‌شود و هیچگونه ثبت حسابداری در دفاتر شعبه انجام نمی‌گیرد.
حسابداری مالی بخشی از حسابداری است که وظیفه آن فراهم کردن اطلاعات مالی برای اشخاص و گروههای خارج از سازمان می‌باشد.
بخشی از حسابداری است که با فراهم آوردن اطلاعات مالی مفید برای مدیران سازمانها آنها را در جهت اتخاذ تصمیمات صحیح در زمینه برنامه‌ریزی و کنترل فعالیتهای واحد تجاری کمک می‌کند.

منبع : پاورپوینت اصول حسابداری 3

پاورپوینت اصول حسابداری

جدیدترین و بهترین فایل های پاورپوینت آماده در تمامی رشته های تحصیلی با قالب های گرافیکی عالی آماده گردید. جهت دنلود پاورپوینت ها می توانید بر روی لینک های زیر کلیک نمایید


فایل پاورپوینت اﺛﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر
فایل پاورپوینت ابعاد و اندازه های استاندارد در مجتمع های مسکونی
فایل پاورپوینت اصول حسابداری 1
فایل پاورپوینت اصول حسابداری 3
فایل پاورپوینت اصول حسابداری 2
فایل پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی، معتدل و مرطوب
فایل پاورپوینت اورژانس مسمومیت ها و مصرف بیش از حد داروها
فایل پاورپوینت ایل بختیاری
فایل پاورپوینت آب انبار
فایل پاورپوینت آپاندیسیت
فایل پاورپوینت آسیب مچ پا
فایل پاورپوینت آلفرد آدلر
فایل پاورپوینت آسیب های فضای مجازی و اینترنت
فایل پاورپوینت زمان سنجی و ظرفیت سنجی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
فایل پاورپوینت شش سیگما
فایل پاورپوینت مدیریت جامع کیفیت
فایل پاورپوینت بررسی سیستم عامل Android